Vi heter Rachel och Nathalie. Vi kommer från och är verksamma i Malmö.
Varför brinner vi för kommunikation och marknadsföring?
På 80- och 90-talet satt vi hemma framför TV:n och vad var mest fängslande? Jo, reklamen. På den tiden var det McDonalds och Coca-Cola, men även leksaksreklamer. Hur kunde det vara att allt vi såg, ville vi köpa? De mekanismerna var intressanta att undersöka.
Vi växte upp och arbetade i butik, ett bra första möte med sälj och kommunikation. Medan vi jagade våra egna säljmål, lärde vi oss att bemöta kunder och ha tålamod i varje situation.
Vi startade 2011 en webshop ihop. Varför och hur? E-commerce var relativt nytt i Sverige på den tiden. Vi var nyfikna på potentialen och bestämde oss för att satsa på koreanskt mode, något som också var nyskapande då. Vi tog alla våra sparpengar, åkte till Seoul och skapade kontakter. Inom kort hade vi en egen webshop, då med ett system som hette Textalk, och skaffade oss de första riktiga erfarenheterna av sälj och marknadsföring. När man driver eget får man i princip göra allt själv, och det gjorde vi.
Efter det har vi båda studerat på universitet, inom media och ledarskap. Vi har arbetat med kampanjarbete för företag i Köpenhamn, vi har också omvandlat Youtopia till en marknadsförings- och kommunikationsbyrå. Vi har skapat tillväxt i företag, skrivit och utvecklat kommunikation i mer än sammanlagt 30 år.
För vem är innehållet skapat? Vi hjälper er identifera ert behov och matcha det mot er kommunikations- eller marknadsföringsplan.
Form och struktur ska aldrig underskattas. Samma sak kan sägas på 1000 olika sätt - och vi lovar att reaktionerna kan variera tusenfalt därefter. Vi hjälper er få den reaktion ni önskar på ert innehåll.
Vilka kanaler ska ni välja för er kommunikation? Nej, alla behövs inte samtidigt. Vi hjälper er prioritera.
Uppnådde ni ert mål? Det ska ni alltid veta. Vi hjälper er följa upp och utvärdera resultatet.